Samen werken aan bereikbaarheid

Voicemail aan/uitzetten

Voicemail is altijd standaard ingeschakeld. Deze kunt u op netwerk niveau uitschakelen. Onderstaand vind u per provider hoe u dit kunt doen.

Yes Telecom:

Aanzetten: Toets 12331

Uitzetten: Toets 12339

Vodafone:

Bel 1233 met uw mobiele telefoon

Toets 11 voor het hoofdmenu

Toets 21 voor een tijdelijke welkomstboodschap

Toets 22 voor het aanpassen van uw voicemail-notificatie

Buitenland:

Bel 1233 als u zich bevindt op een Vodafone (partner) netwerk om uw berichten te beluisteren

1233 Voicemail bellen

12330 Voicemail uitshchakelen

12331 Voicemail inschakelen

12332 Alle gesprekken direct doorschakelen naar voicemail activeren

12333 Alle gesprekken direct doorschakelen naar voicemail opheffen

12334 Tijdelijke welkomstboodschap ‘aan’

12335 Tijdelijke welkomstboodschap ‘uit’

 KPN:

Aanzetten: Toets 12331

Uitzetten: Toets 12339

Voicemail in het buitenland

VoiceMail mobiel buitenland is beveiligd met een toegangscode. Om toegang te krijgen tot je mailbox vanuit het buitenland moet je je persoonlijke toegangscode intoetsen. Deze extra beveiliging is bedoeld om misbruik door anderen te voorkomen. Je toegangscode heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je VoiceMail belde en bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers.
Toegangscode aanvragen Als je vanuit het buitenland VoiceMail belt (1233 of +316 12001233) wordt om een toegangscode gevraagd. Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten, dan moet je het volgende doen:

  • Bel met VoiceMail
  • Er wordt om je toegangscode gevraagd
  • Toets alleen 2 om je toegangscode per sms aan te vragen
  • Je ontvangt je toegangscode per sms

Advies: gebruik sterke toegangscodes KPN adviseert de toegangscode voor VoiceMail zo veilig mogelijk te maken door een cijfercombinatie te kiezen die alleen jij kent en niet te voor de hand liggend is ( zoals bijvoorbeeld de cijfers van je geboortedatum).

Tags: , ,